Συνήθως όταν επιστρέφουμε από τις διακοπές όλα μας φαίνονται άσχημα. Μπαίνουμε ξανά σε πρόγραμμα, έχουμε πολλές υποχρεώσεις και πάνε οι ξένοιαστες ευχάριστες μέρες. Όχι μόνο για εμάς, αλλά και για τα παιδιά μας που μας “χάνουν” πάλι από κοντά τους ενώ είχαν αρχίσει να μας συνηθίζουν.
Η ψυχολόγος Χρυσούλα Μαυράκη σου εξηγεί για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό και σου δίνει ιδέες όπου θα βοηθήσουν και εσένα και το παιδί να φέρετε τις διακοπές στο σπίτι!
Τα παιδιά είναι γενικώς σε δύσκολη ψυχολογική κατάσταση. Από τη μία όπως και εμείς οι μεγάλοι δυσκολεύονται να ξαναπροσαρμοστούν στην καθημερινότητα του σπιτιού και της πόλης.
Από την άλλη είχαν πολύ μεγάλη ελευθερία και πάρα πολλές δραστηριότητες στη διάρκεια των διακοπών τις οποίες χάνουν με την επιστροφή τους στο διαμέρισμα.
Τέλος είχαν και εμάς τους ίδιους κοντά τους και μάλιστα με χαλαρή διάθεση, ενώ μας χάνουν γιατί επιστρέφουμε στις δουλειές μας και όταν γυρίζουμε το απόγευμα στο σπίτι έχουμε ένα σωρό πράγματα να κάνουμε και είμαστε ήδη πολύ κουρασμένοι.
Έτσι λοιπόν τα παιδιά χρειάζονται μια ιδιαίτερη προσέγγιση στην επιστροφή τους από τις διακοπές για να τα βοηθήσουμε να επαναπροσαρμοστούν και να προετοιμαστούν για το τέλος του καλοκαιριού και την αρχή της νέας σχολικής περιόδου.
Και πως θα τα βοηθήσουμε; Η ψυχολόγος σου δίνει ιδέες που θα κάνουν το παιδί να νιώσει όμορφα…
-Έξω από την κατανόηση που οπωσδήποτε πρέπει να δείξουμε όπως θέλουμε και εμείς να δείξουν οι συνάδελφοι και οι προϊστάμενοι όταν γυρίζουμε τις πρώτες μέρες από τις διακοπές μας, θα πρέπει να τους δίνουμε μικρές ανάσες για να μην είναι τόσο δραστική η αλλαγή από τις διακοπές στη ζωή στην πόλη και τα αποδιοργανώσει πλήρως.
-Έτσι λοιπόν θα πρέπει να εντάξουμε στην καθημερινή πρακτική μικρούς περιπάτους, μικρές αποδράσεις σε μια κοντινή παραλία ακόμα και αν δεν κάνουμε μπάνιο, σε ένα κοντινό νησάκι έστω και σε μια πράσινη παιδική χαρά κοντά στο σπίτι. Γνωρίζοντας το παιδί ότι την επομένη έχει να πάει κάπου το απόγευμα θα αντέξει πολύ καλύτερα τις ώρες μέχρι αυτή την μικρή απόδραση.
-Έπειτα θα πρέπει να κρατάμε μια επαφή με τις προηγούμενες μέρες, εβδομάδες των διακοπών. Του δίνουμε να βλέπει βίντεο και φωτογραφίες. Εάν είναι μεγαλύτερο το προτρέπουμε να γράφει μικρά κομμάτια κάθε μέρα με αναμνήσεις από τις διακοπές σαν να φτιάχνει ένα μικρό τουριστικό οδηγό για το μέρος που επισκέφθηκε για τα πράγματα που έκανε εκεί και να τα προτείνει και σε οποιονδήποτε άλλο θα βρισκόταν στην ίδια περιοχή, τον ίδιο καιρό μια άλλη χρονιά.
-Του δίνουμε να κάνει ένα άλμπουμ αρχειοθετώντας και ομαδοποιώντας τις φωτογραφίες όπου θα το συζητάμε το απόγευμα που θα επιστρέψουμε και εμείς από τη δουλειά στην πρόοδο της εργασίας του και στο υλικό το οποίο έχει ήδη καταχωρήσει.
-Έχουμε φροντίσει να φέρουμε πέτρες κλαδάκια, φύλλα, ξύλο από το μέρος των διακοπών και του ζητάμε να φτιάχνει διάφορες εργασίες κολάζ, ζωγραφική, συνθέσεις με αυτά τα υλικά που και του θυμίζουν τις μέρες των διακοπών αλλά και το κρατούν απασχολημένο με υλικό όμως το οποίο είναι συνδεδεμένο με ευχάριστες αναμνήσεις.
-Τέλος κάνουμε Σαββατοκύριακα σε φίλους, παππούδες ή ακόμα και μονοήμερες διακοπές έτσι ώστε να δείξουμε ότι το καλοκαίρι συνεχίζεται και το καλοκαίρι είναι στο μυαλό και στην καρδιά μας όχι μόνο στις διακοπές. Ακόμη καλούμε κάποιες φορές φίλους στο σπίτι για να μοιραστούν τα αναμνηστικά μας από τις διακοπές είτε είναι γραμμένα, είτε είναι φωτογραφημένα, είτε βιντεοσκοπημένα, είτε σε συνθέσεις και σε συλλογές που το παιδί έχει επιμεληθεί.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ