Τι σκέφτεσαι όταν ακούς τη λέξη μπαλέτο; Κορμάκι, φούστα από τούλι, μαλλιά μαζεμένα ψηλά και ο βαθύς, καθηλωτικός ήχος του πιάνου να συνοδεύει κάθε κίνηση. Ο κλασικός χορός είναι ένα από τα πιο απαιτητικά αθλήματα στον κόσμο, χρειάζεται τέλεια φυσική κατάσταση και χαρίζει φυσικά ευλυγισία και υπέροχο σώμα. Ακριβώς αυτό που θέλουν οι γυναίκες!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το μπαλέτο είναι η καλύτερη άσκηση. Δεν είναι ανάγκη να γίνεις επαγγελματίας μπαλαρίνα. Μπορείς όμως να το εκμεταλλευθείς για να μεταμορφώσεις πραγματικά το σώμα σου.
Η Μαρία Βαρούμα είναι δασκάλα χορού και ανέλαβε να γίνει η δική σου e-μπαλαρίνα. Μέσα από το TLIFE λοιπόν σου δίνει μερικές βασικές -και απλές- ασκήσεις που μπορείς να κάνεις σπίτι σου και φυσικά να δεις μετά από επανάληψη τα απίθανα αποτελέσματα στο σώμα σου.
Γιατί χορός;
Ο χορός δεν είναι απλά γυμναστική! Είναι και διασκέδαση, είναι αγχολυτικός και αναζωογονητικός. Πόσες φορές δεν έχεις νιώσει άβολα και έξω από τα νερά σου σε ένα γυμναστήριο; Αν προτιμάς κάτι πιο καλλιτεχνικό, κάτι πιο κοριτσίστικο, τότε σίγουρα πρέπει να δοκιμάσεις το μπαλέτο. Πραγματικά θα δεις θαύματα στο σώμα σου.
Αν ρίξεις μια ματιά παρακάτω θα δεις πως οι ασκήσεις μοιάζουν εύκολες και ίσως και να προβληματιστείς. “Μα κάνουν δουλειά;” Η δασκάλα του μπαλέτου εξηγεί πως χρειάζεται να είσαι επιμελής για να δεις αποτελέσματα, αλλά όταν μάθεις να χορεύεις σωστά, τότε σίγουρα θα εκπλαγείς με το επίπεδο της εξάσκησης που προσφέρει το μπαλέτο. Αν όμως κάνεις προπόνηση τρεις φορές την εβδομάδα θα εκπλαγείς από το αποτέλεσμα. Άλλωστε, δεν έχεις παρά να δοκιμάσεις τις ασκήσεις που ακολουθούν για να εξακριβώσεις πως γυμνάζουν και ενεργοποιούν κάθε μυ του σώματός σου παράλληλα.
Τα SOS του μπαλέτου
Θα δεις στην περιγραφή των ασκήσεων πολλές ορολογίες που θυμίζουν “Amelie”, σε συνδυασμό με “Το τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι”. Πολλά γαλλικά και λέξεις που αν δεν είσαι γαλλομαθής μπορεί να σε ξενίσουν. Εντατικό φροντιστήριο: Παρακάτω θα σου δώσουμε μερικές από τις “προσταγές” της δασκάλας χορού για να είσαι προετοιμασμένη:
1η και 2η position – Μιλάμε για τη θέση που πρέπει να πάρεις κυρίως στα πόδια, αλλά και στην κίνηση των χεριών. Αυτό που πρέπει να κρατήσεις ιδιαίτερα είναι πως η 1η position έχει τα πόδια ενωμένα στις φτέρνες και τα δάχυλα και γόνατα να κοιτούν προς τα έξω, ενώ η 2η position, ζητά να φέρεις τα πόδια σε έκταση, στο άνοιγμα της λεκάνης.
Flex/Coup De pied – Είναι οι δύο θέσεις που μπορεί να πάρει το πέλμα σου έτσι κι αλλιώς και οι οποίες είναι και πολύ σημαντικές στο μπαλέτο. Flex είναι τα δάχτυλα επάνω, στη φυσική τους θέση, κάθετα με το πόδι και Coup de pied πιέζουμε το δάχτυλα κάτω, να φέρουμε το πέλμα στην ευθεία με το πόδι.
ΕΤΟΙΜΗ ΓΙΑ ΜΠΑΛΕΤΟ
Ζητήσαμε από την Μαρία να ξεκινήσουμε “from scratch” με ασκήσεις που πρέπει να μάθεις αν δεν έχεις καμιά σχέση με το μπαλέτο μέχρι σήμερα!
Σημείωση: Ο ένας χρόνος στην β’ δημοτικού δεν μετράει. Όλα τα κορίτσια (σχεδόν) το έχουν κάνει. Οι ασκήσεις είναι σε κινούμενη φωτογραφία για να έχεις όλο το αποτέλεσμα και σαφή εικόνα της χορευτικής κίνησης.
Coup de pied και Flex
Σε καθιστή θέση με ίσιο τον κορμό, κάνουμε 8 χρόνους coup de pied (δηλαδή με τεντωμένα τα πόδια πιέζουμε τα δάχτυλα προς τα κάτω) και flex (με τεντωμένα πόδια, σηκώνουμε τα δάχτυλα επάνω). Είναι σημαντικό να συνηθίσεις τα πόδια σου σε αυτές τις θέσεις, που είναι και οι δύο πιο βασικές των πελμάτων.
Κάνε το ίδιο σε 8 χρόνους, αυτή τη φορά σηκώνοντας τα χέρια σε τρίτη position (δηλαδή στρογγυλεμένα και ψηλά πάνω από τη μύτη μας). Το ένα πόδι κάνει coup de pier και το άλλο flex εναλλάξ.
Plie – 1η position
Λυγίζουμε και ταυτόχρονα ανοίγουμε τα γόνατα προς τα έξω 4 φορές σε 1η position (δηλαδή με τις φτέρνες να ακουμπούν, ενώ τα δάχτυλα και τα γόνατα κοιτούν προς τα έξω όσο περισσότερο μπορείς.
Προσοχή: Στο λύγισμα προσέχω τα γόνατα να είναι ακριβώς πάνω από τα δάχτυλά και να μην πέφτουν μπροστά.
Plie – 2η position
Στη 2η position το πόδι γλιστράει στο πλάι, στο φυσικό άνοιγμα της λεκάνης (συνήθως απόσταση ενός πέλματος το ένα πόδι από το άλλο) και εκτελείς την ίδια άσκηση 4 φορές.
Relleve σε 1η και 2η position
Τεντώνω καλά τα πόδια και ανεβαίνω ψηλά 4 φορές σε 1η position (φτέρνες ενωμένες και γόνατα και δάχτυλα προς τα έξω). Στη συνέχεια το πόδι γλιστράει στο πλάι στο φυσικά άνοιγμα της λεκάνης και επαναλάμβάνω την ίδια κίνηση από εκεί, από τη 2η δηλαδή position.
Port De Bra
4 φορές ανεβάζεις τα χέρια σταδιάκά από την 1η position (στρογγυλεμένα με τα δάχτυλά να κοιτούν το ένα το άλλο, στο ύψος του αφαλού), προς τα πάνω σε 3η position (πάνω από τη μύτη μας) και ανοίγεις στο πλάι στη 2η position (στο ύψος των ώμων και λίγο πιο κάτω) και με ένα ελαφρύ τίναγμα κατεβαίνω χαμηλά στην αρχική θέση.
Συνδυασμός plie-relleve μαζί με κίνηση χεριών/Port de Bra
Είναι η πρώτη ολοκληρωμένη κίνηση των ασκήσεων συνδυάζοντας χέρια-πόδια και κεφάλι. Κάνε όλες τις θέσεις που έμαθες 4 φορές σε 1η position (με τις φτέρνες ενωμένες) και δοκίμασε το ίδιο σε 2η, με τα πόδια δηλαδή στο άνοιγμα της λεκάνης.
Προσοχή: Πριν ανέβεις στο relleve, πρέπει να έχεις τεντώσει καλά τα γόνατα. Δεν επιτρέπεται να ανασηλώσεις τις φτέρνες με λυγισμένα γόνατα.
Retire παράλληλα και En Dehors
Με τα πόδια τεντωμένα και τα πέλματα ενωμένα, ανέβασε 4 φορές το πόδι παράλληλο με το coup de pied να φτάσει στο ύψος του γονάτου του κάτω ποδιού. Κάνε το ίδιο με το άλλο πόδι. Στη συνέχεια άνοιξε τα πόδια σε 1η position (φτέρνες ενωμένες-δάχτυλα και γόνατα προς τα έξω)και κάνε την ίδια κίνηση, επαναλαμβάνοντας 4 φορές, με το γόνατο προς τα έξω.
και αυστηρά το κάτω πόδι να ακουμπά μόνο στα δάχτυλα του ποδιού που σηκώνεται και όχι η φτέρνα. Κάνε το ίδιο και με το άλλο πόδι.
Battement tendu παράλληλα
To πόδι γλιστράει μπροστά μέχρι να τεντώσει καλά και επιστρέφει τεντωμένο μη χάνοντας την καλή επαφή με το πάτωμα. Το κάνω δύο φορές σε κάθε θέση – εμπρός, πλάι, πίσω και ξανά στο πλάι. Το ίδιο επαναλαμβάνω με το άλλο πόδι.
Battement tendu en dehors
Η άσκηση είναι η ίδια με την προηγούμενη με τη διαφορά πως τα πόδια σου βρίσκονται σε θέση 1ης position, δηλαδή ενωμένες οι φτέρνες και δάχτυλα και γόνατα προς τα έξω. Μπορείς αν θέλεις να δώσεις παραπάνω χάρη και κίνηση στην άσκηση ακολουθώντας με τα χέρια, να ανοίγουν πρώτα μπροστά και στη συνέχεια πάνω από τη μύτη και πάλι στη φυσική θέση στρογγυλεμένα στο ύψος του αφαλού.
Credits
Φωτογράφηση-Gif επεξεργασία: Βαγγέλης Τάτσης
Ευχαριστούμε θερμά τη δασκάλα μπαλέτου Μαρία Βαρούμα για την παρουσίαση των ασκήσεων
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ