Σε ηλικία 82 ετών, ο εμβληματικός φωτογράφος Oliviero Toscani έφυγε από τη ζωή, έχοντας αντιμετωπίσει τη σπάνια πάθηση της αμυλοείδωσης. Στην πορεία της καριέρας του, ο Toscani συνεργάστηκε με κορυφαία περιοδικά όπως τα Vogue, Harper’s Bazaar και ELLE, ενώ βοήθησε να αναδειχθούν πρόσωπα όπως η Monica Bellucci, που τότε ξεκινούσε την πορεία της ως μοντέλο.Eνώ η συνεργασία του με την Benetton έχει γράψει ιστορία!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Oliviero Toscani Studio (@olivierotoscanistudio)
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη United Colors of Benetton (@benetton)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Susanna Crisanti (@susannacrisanti)
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Oliviero Toscani Studio (@olivierotoscanistudio)
Μια καριέρα γεμάτη τολμηρά μηνύματα
Ο Toscani δεν έμεινε στην ιστορία μόνο για την αισθητική των φωτογραφιών του, αλλά για την ικανότητά του να χρησιμοποιεί την τέχνη του για να αναδείξει κοινωνικά ζητήματα. Από το 1982 έως το 2000 και ξανά από το 2017 έως το 2020, συνεργάστηκε με την Benetton, δημιουργώντας καμπάνιες που συχνά προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις και διχασμό.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη United Colors of Benetton (@benetton)
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Stone Twins (@thestonetwins)
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Francesco Naccarato (@prototype___official)
Η πιο χαρακτηριστική από αυτές ήταν η φωτογραφία του ακτιβιστή David Kirby, ετοιμοθάνατου από AIDS, περιτριγυρισμένου από την οικογένειά του, το 1992. Η εικόνα αυτή, αν και σόκαρε την κοινή γνώμη, ανέδειξε το πρόβλημα της εξάπλωσης του AIDS στις ΗΠΑ, οδηγώντας ακόμα και σε μποϊκοτάζ κατά της Benetton.Αξέχαστες όμως έχουν μείνει και όλες οι καμπάνιες με άτομα από όλες τις φυλές με τα χρώματα του δέρματος να δίνουν το πιο δυνατό μήνυμα!
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Kamera Obskura (@kameraobskuraart)
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Penélope Silva Miranda (@documoda)
Ο Toscani συνέχισε να προκαλεί συζητήσεις με τις καμπάνιες του. Η φωτογραφία μιας μοναχής που φιλάει έναν ιερέα ή η καμπάνια του 2007 για το brand Nolita με το μοντέλο Isabelle Caro, που έπασχε από ανορεξία, άνοιξαν τον διάλογο για θέματα όπως η θρησκεία, η υγεία και τα πρότυπα στη μόδα. Η τελευταία αυτή καμπάνια συνέπεσε με την Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου και έφερε στην επιφάνεια το ζήτημα της διατροφικής διαταραχής στον χώρο της μόδας.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη L’ Ateneo (@ateneomodacasting)
Όταν ρωτήθηκε για ποια φωτογραφία του θα ήθελε να τον θυμούνται, ο Toscani απάντησε: “Για όλες, για τη δέσμευση. Δεν είναι η φωτογραφία που γράφει ιστορία, αλλά η πολιτική και ηθική δήλωση που κάνεις με τη δουλειά σου.”
Η δουλειά του Oliviero Toscani δεν περιορίστηκε στη διαφήμιση – ήταν μια συνεχής υπενθύμιση της δύναμης που μπορεί να έχει η τέχνη στην κοινωνική αλλαγή.
Κεντρική φωτογραφία Getty
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Top Stories
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ