Στο τέλος του περασμένου έτους ανακοινώθηκε ότι ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στη μία και μοναδική, Βίβιαν Γουέστγουντ, θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες το 2018. Η ημερομηνία κυκλοφορίας του είναι η 31η Μαρτίου, αλλά τα τελευταία νέα είναι ότι η εικονική σχεδιάστρια μόδας δεν θέλει να συνδεθεί με κανέναν τρόπο με το ντοκιμαντέρ με τίτλο “Westwood: Punk, Icon, Activist” (Γουέστγουντ: Πανκ, Θρύλος, Ακτιβίστρια).
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σε δήλωση που δημοσιεύτηκε στο Twitter, η ομάδα της Γουέστγουντ εξέφρασε την απογοήτευσή της για το ντοκιμαντέρ. Σύμφωνα με την ανάρτηση, η αρχική ιδέα που είχε παρουσιάσει η σκηνοθέτης, Λόρνα Τάκερ ήταν επικεντρωμένη στο έντονο ενδιαφέρον της Βρετανίδας σχεδιάστριας μόδας για τον ακτιβισμό για τα ανθρώπινα και πολιτικά δικαιώματα και την προστασία του περιβάλλοντος, η τελική ταινία προβάλλει μόλις για πέντε λεπτά το θέμα και αποτελείται κυρίως από αρχειακό υλικό επιδείξεων μόδας.
“Είναι κρίμα”, αναφέρει η δήλωση. “Η ταινία είναι μέτρια, και η Βίβιαν και ο Αντρέας (ο σύζυγός της, Andreas Kronthaler) δεν είναι”. Το ντοκιμαντέρ έχει συμπεριληφθεί στο διαγωνιστικό τμήμα στην κατηγορία World Cinema Documentary του Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου Σάντανς (Sundance Film Festival) στο Παρκ Σίτι, στη Γιούτα των ΗΠΑ.
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που ένας σχεδιαστής διαμαρτύρεται για μια ταινία που έχει δημιουργηθεί για τον ίδιο. Ο Versace, για παράδειγμα, αρνήθηκε οποιαδήποτε σχέση με την αμερικανική τηλεοπτική σειρά American Crime Story που έκανε πρεμιέρα την περασμένη εβδομάδα και έχει θέμα τα γεγονότα γύρω από τη δολοφονία του Τζιάνι Βερσάτσε.
Και οι δύο περιπτώσεις εγείρουν ενδιαφέρουσες ερωτήσεις: πόσο έλεγχο στην επιμέλεια μιας βιογραφικής ταινίας πρέπει να έχει ένα θέμα; Και τι είδους άδεια δημιουργίας μπορεί να πάρει κάποιος όταν αφηγείται τις αληθινές ιστορίες ανθρώπων;
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ