Οι σχεδιαστές επιστρέφουν στις βάσεις της μόδας μέσα σε ένα παιχνίδι λιτότητας και απλότητας. Η οικονομική κρίση έφερε την οικονομία και στα πινέλα τους χωρίς όμως να κλείσει τις κάνουλες της φαντασίας και του στιλ. Η κομψότητα και η πρωτοτυπία δεν δείλιασαν μπροστά στις μάχες που τους έθεσε η κρίση αλλά βγήκαν κερδισμένες αποδεικνύοντας ότι η μόδα είναι ένα ρομαντικό, δημιουργικό ένστικτο και όχι πίνακες στατιστικών, μετοχές και μηδενικά σε τραπεζικούς λογαριασμούς.
Το μίνιμαλ του 2010 είναι ένα μίνιμαλ με έντονη προσωπικότητα, με ιδιαίτερο χαρακτήρα, ένα μίνιμαλ που εναρμονίζεται πλήρως τόσο με τις οικονομικές όσο και με τις δημιουργικές ανάγκες της μόδας. Ο δύσκολος, για πολλούς οίκους, χειμώνας στάθηκε η αφορμή για να βγουν από το παιχνίδι τα πολύτιμα, βαριά υλικά και να μπουν οι απλές γραμμές και οι δωρικοί όγκοι. Η χρωματική παλέτα αρκείται στους τόνους του γκρι, στις γήινες αποχρώσεις και φυσικά συνεχίζει το παιχνίδι της σκακιέρας με το λευκό να υπερνικάει το μαύρο και να κυριαρχεί.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Michael Kors Άνοιξη Καλοκαίρι 2010
Givenchy Άνοιξη Καλοκαίρι 2010
Το σημαντικότερο κομμάτι των φετινών τάσεων δεν ήταν άλλο από τους όγκους. Οι όγκοι σκαρφάλωσαν στους γυναικείους ώμους, με αέρα ’80s, με μια εντελώς διαφορετική νοοτροπία δημιουργώντας μια από τις τάσεις-θεμέλια του καλοκαιριού 2010. Είδαμε τις βάτες σε σακάκια, σε t-shirts, σε τουαλέτες και λατρέψαμε τα φορέματα με όγκο στον ένα ώμο.
Stella McCartney Άνοιξη Καλοκαίρι 2010
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι ολόσωμες φόρμες ήταν ένα από τα πιο ισχυρά πιόνια στον αγώνα κυριαρχίας που έδωσε ο μινιμαλισμός στις φετινές πασαρέλες. Με σύμμαχο το λευκό και ιδιαίτερο ατού την άνεση που προσφέρει το συγκεκριμένο οutfit πολλοί οίκοι όπως Givenchy και Stella McCartney έβαλαν στη μάχη τις φόρμες απαλλάσσοντάς τες από κάθε ίχνος περιττού διακοσμητικού στοιχείου αλλά εφοδιάζοντάς τες με δωρικό χαρακτήρα σε λευκό φόντο. Η λεπτομέρεια που δίνει το στίγμα της μόδας, εν μέσω θέρους, είναι το ελαφρώς κοντό μήκος σε παντελόνια και φόρμες, ένα μήκος που αφήνει τους γυναικείους αστραγάλους βορά στα ανδρικά βλέμματα.
Hussein Chalayan Άνοιξη Καλοκαίρι 2010
Ασκήσεις γεωμετρίας και στα κουστούμια. Το androgyno look αναπτύχθηκε στις πασαρέλες με… γεωμετρική πρόοδο παίζοντας με τους κανόνες του μινιμαλισμού, επιδεικνύοντας πλήρη αποστροφή προς κάθε διακοσμητικό στοιχείο. Μια σέξι καινοτομία που είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε σε Armani και Chalayan ήταν ο συνδυασμός Σακάκι – Σορτς ένας συνδυασμός που δανείζεται στοιχεία από περασμένες δεκαετίες και προκαλεί τους γυναικείους μηρούς σε ένα τεστ τόλμης.
Emporio Armani Άνοιξκη Καλοκαίρι 2010.
Η λιτότητα δεν είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο μόνο στο σχεδιασμό. Τα υφάσματα που βλέπουμε, αγγίζουμε, φοράμε είναι απλά, κατασκευασμένα από φυσικά υλικά, υφάσματα που αγκαλιάζουν το σώμα και αποθεώνουν τη θηλυκότητα. Μακριά από έντονα διακοσμημένα, ακριβά υφάσματα η μόδα κινήθηκε σε λιτούς τόνους στοχεύοντας στην άνεση και στη στιλιστική ραστώνη που αποζητά το καλοκαίρι.
Less is more…
– Επένδυσε σε σχέδια που δεν κουράζουν το μάτι, σε κομμάτια που δεν κουράζεσαι να φοράς.
– Τόλμησε την πιο μίνιμαλ εκδοχή του σέξι όσον αφορά στα μήκη. Λιτό και κοντό όχι πρόστυχο και χυδαίο.
-Τα μίνιμαλ, αυστηρά κομμάτια δεν έχουν ημερομηνία λήξεως… στον κόσμο των τάσεων και δεν εμπεριέχουν κινδύνους. -Το μίνιμαλ είναι ασφαλές.
-Δεν χρειάζεται να φοράς πολλά (και φορτωμένα)… για να “πεις” πολλά. Η “σιωπή” είναι χρυσός και στη μόδα. Κι αν οι γραμμές είναι πολύ αυστηρές μπορεί το μήνυμα να είναι έως και εκκωφαντικό.
-Δεν χρειάζεται κάτι εμπριμέ για να ξεχωρίσεις ή κάτι παραφορτωμένο. Simplicity is the power!
– Στο κυνήγι της μόδας κάθε μέρα προσθέτεις κάτι. Στο κυνήγι του στιλ κάθε μέρα αφαιρείς.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ