Με το που ακούς το όνομά του το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό είναι ένας πολύ ωραίος άντρας με κομψή αισθητική και αγάπη στα παπούτσια! Ό, τι θέλει, με λίγα λόγια, μια γυναίκα!
Ο Δούκας Χατζηδούκας είναι ένας designer ιδιαίτερα ευφυής που σου δίνει την εντύπωση πως δεν εφησυχάζεται εύκολα και βάζει τον εαυτό του μόνιμα σε μια διαδικασία αναζήτησης αυτού του κάτι extra που θα τον συναρπάσει. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως φέτος παρουσίασε στο Artcurial στην Αvenue Montaigne στο Παρίσι την συλλογή παπουτσιών του και κέρδισε τις καλύτερες κριτικές.
12 γόβες έδειξε στο Tranoi Paris που νέοι σχεδιαστές παρουσιάζουν τις δουλειές του και buyers από όλον τον κόσμο επισκέπτονται τα showrooms κι αγοράζουν κομμάτια που τους αρέσουν πολύ. Ο Dukas έκλεισε πολλές, ανάμεσα σε όλες, μία από τις καλύτερες Παρισιάνικες boutique L’eclaireur!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα παπούτσια του είναι ιδιαίτερα και τα σχέδια όπως κι ο ίδιος δεν σταματούν ποτέ να μας εκπλήσουν. Η χειμερινή συλλογή έρχεται να επιβεβαιώσει όλα όσα μέχρι σήμερα πίστευα για εκείνον με τη διαφορά πως μου εξιτάρει ακόμη περισσότερο την περιέργεια με τα σχέδιά του.
Κι αν δεν με πιστεύεις ρίξε μια ματιά στα σχέδια του… Το τακούνι που επιλέγει να ντύσει τις γόβες του δεν είναι συνηθισμένο αφού πρόκειται για γυναικεία πόδια. Ναι καλά διάβασες, ψηλά γυναικεία πόδια στηρίζουν τις γόβες του. Και δεν υπάρχει ούτε μία τόση δα πιθανότητα να τις φορέσεις και να περάσεις απαρατήρητη αφού το εκκεντρικό τακούνι είναι τόσο sexy που ξεπερνάει ό, τι μέχρι σήμερα πίστευες πως κάνει μία γόβα να φαντάζει sexy.
Από που προήλθε η έμπνευση να αντικαταστήσεις το συνηθισμένο τακούνι με γυναικεία πόδια;
“Το τακούνι αυτό είναι γυναικεία πόδια και πιο συγκεκριμένα είναι πόδια μπαλαρίνας. Δεν έχει να κάνει με το πώς πρέπει να είναι τα πόδια μιας γυναίκας στην πραγματική ζωή. Απλά πιστεύω πως όταν κάνεις κάτι δημιουργικό και σχεδιάζεις πρέπει να έχεις ένα πρότυπο… Και τα πόδια της γυναίκας μπαλαρίνας για μένα είναι πρότυπο, τα θαυμάζω πολύ. Κι από εκεί ξεκίνησαν όλα, ήρθε και η ιδέα και η έμπνευση. Αν κοιτάξεις προσεκτικά θα δεις πως φοράει πουέντ με όρθια τα πόδια, είναι σαν να κάνει μπαλέτο. Όλη η κλίση αυτή για μένα αγγίζει τα όρια της τέχνης είναι σαν γλυπτό”.
“Κι αν το πάμε και πιο γενικά τα γυναικεία πόδια είναι κάτι που θαυμάζω πολύ και είναι από τα πρώτα πράγματα που προσέχω σε μία γυναίκα. Όχι μόνο από την οπτική της δουλειάς μου αλλά γενικά, τα πόδια τα προσέχω, και δεν εννοώ μόνο το τελείωμά τους όπου βρίσκονται τα παπούτσια αλλά όλο το πόδι σαν σύνολο”.
Φυσικά ως γυναίκα που τρομάζει με την ιδέα πως οι άντρες μπορεί να παρατηρούν εξονυχιστικά τυχόν ατέλειες στα πόδια μας δεν δίστασα να ρωτήσω αν εννοεί τις τυχόν ατέλειες που μπορεί να έχει η καθεμία από μας.
“Όχι” μου λέει, “δεν μπορούμε να ορίσουμε πως θα γεννηθεί ο καθένας ούτε και το πόσο λεπτά χαρακτηριστικά θα έχει. Εννοώ, να υπάρχει ομοιομορφία, να είναι καλοσχηματισμένα. Κι αυτό το παρατηρώ, όσο περίεργο κι αν σου ακούγεται και στους άντρες. Έχω μία συγκεκριμένη θεωρία πως η αρχή είναι τα μαλλιά και το κεφάλι και καταλήγει στο τέλος που είναι τα πόδια μας και ως αποτέλεσμα όλου του συνόλου τα παπούτσια”.
Τα παπούτσια για πολλούς είναι φετίχ. Είναι και το δικό του φετίχ;
“Eίναι φετίχ σίγουρα! Δεν υπάρχει κάτι πιο sexy από μία γυναίκα με ένα σκισμένο φανελάκι ή φόρεμα κι από κάτω να βλέπεις δυο ωραία πόδια. Είναι μία από τις πιο ωραίες εικόνες που μπορώ να φανταστώ και σκέψου πως είναι και μία εικόνα ατημέλητη”.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Είναι όμως αυτή του η αδυναμία στα όμορφα πόδια κι ο λόγος που ξεκίνησε να δημιουργεί παπούτσια;
«Ας μην το πάμε τόσο μακριά. Ήταν απλά η επιθυμία μου να ολοκληρώνεται σωστά μία εικόνα. Μία εικόνα έχει αρχή όπως σου είπα από το κεφάλι και ολοκληρώνεται με τα παπούτσια στα πόδια. Είναι κάτι σαν κορνίζα».
«Και φυσικά το παπούτσι είναι κάτι το πολύ ιδιαίτερο. Αρκεί να σκεφθείς πως επάνω τους στηρίζεται όλο το σώμα. Ένα τακούνι έχει τόση δύναμη που καταφέρνει να αλλάξει ολοκληρωτικά τη στάση του σώματος. Δηλαδή μία γυναίκα με ένα παπούτσι με τακούνι αμέσως δείχνει αλλιώς: από το πώς θα κινηθεί μέσα σε ένα χώρο μέχρι το πώς θα κάτσει στην καρέκλα. Η ιδέα αυτή λοιπόν πως αλλάζει όλο το σώμα με ιντριγκάρει πάρα πολύ».
«Το παπούτσι το θεωρώ ένα πολύ ιδιαίτερο αντικείμενο αφού είναι κάτι τόσο μικρό και κρύβει τόση δύναμη μέσα του. Είναι αξεσουάρ που δεν μπορεί να συγκριθεί με τα υπόλοιπα. Δεν μπορείς να συγκρίνεις ένα ζευγάρι γόβες με ένα κολιέ. Οι γόβες έχουν υπόσταση».
Ο ίδιος όμως έχει τόσα πολλά παπούτσια στην συλλογή του;
«Έχω πολλά! Πάντα μου άρεσαν και δεν είναι απαραίτητα κομμάτια εκκεντρικά, είναι κομμάτια ιδιαίτερα που αναδεικνύουν το στιλ. Δεν δίνω σημασία τόσο στο παντελόνι ας πούμε όσο στο παπούτσι. Τα παπούτσια μπορούν να αναβαθμίσουν όλο σου το στιλ! Είναι αυτό που λέμε ‘μπαλαντέρ’ αφού αν φορέσεις τα ίδια ρούχα κι απλά αλλάξεις παπούτσια όλο σου το στιλ μπορεί να φαίνεται τελείως διαφορετικό. Άρα το παπούτσι είναι επένδυση γιατί μπορεί να φορεθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και να δώσει τελείως άλλο ύφος στο στιλ σου».
Που πρέπει λοιπόν να επενδύει μια γυναίκα τα χρήματα της σε ρούχα ή σε αξεσουάρ;
“Ρούχα που μπορείς να αγοράσεις από αλυσίδες καταστημάτων όπως Zara, Topshop κτλ αν τα συνδυάσεις με ένα καλό ζευγάρι παπούτσια τότε όλο σου το στιλ δεν μπορεί με τίποτε να προδώσει την προέλευση των ρούχων σου. Αντίθετα στην αγορά των αξεσουάρ αυτό δεν ισχύει. Τα καλής ποιότητας και καλοδουλεμένα παπούτσια φαίνονται. Τα πλαστικά επίσης φαίνονται! Π.χ. μία τσάντα Hermes αν την κρατήσεις κι από κάτω φοράς φόρμα κανείς δεν θα ξέρει από πού είναι η φόρμα σου. Η τσάντα σου όμως θα φωνάζει από μακριά όπως και το παπούτσι!”
Τι είναι αυτό όμως που κάνει ένα παπούτσι να θεωρείται καλό και τι καθορίζει την τιμή τους;
«Το υλικό από το οποίο αποτελείται. Τα καλούπια, οι φόρμες… Είναι μία πολυέξοδη διαδικασία που πρέπει να ξεκαθαρίσει στο μυαλό όλων μας ώστε να κατανοείται και καλύτερα γιατί μερικά παπούτσια κοστίζουν πολύ».
«Τα δικά μου παπούτσια και προιόντα είναι πάντα σε καλές τιμές μη ρίχνοντας όμως ποτέ την ποιότητα. Κι αυτό είναι κάτι που με παιδεύει γιατί για να ρίξω τις τιμές πιέζω τα εργοστάσια στην Ιταλία και δεν είναι πάντα τόσο εύκολο να έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αξίζει να σου αναφέρω, για να καταλάβεις, πως φέτος έχω δύο καλούπια στα παπούτσια μου και για να γίνει όλη η διαδικασία χρειάζεται να δοθούν ποσά ύψους 20.000 ευρώ το σχέδιο. Οπότε υπολογίζεις και βλέπεις κατά πόσο είναι εφικτό να πέσουν οι τιμές χωρίς να ρίξεις το επίπεδο της δουλειάς σου».
«Δημιουργικά δεν έχω προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της εποχής κι αυτό είναι κάτι που δεν θέλω να κάνω και θέλω να μου πεις ποιος μεγάλος οίκος προσαρμόστηκε κι έριξε τις τιμές του εν καιρώ κρίσης; Κανείς»!
Μια συλλογή που αποτελείται από 15-16 διαφορετικά μοντέλα και στην τελική διαδικασία μπαίνουν τα 12 έχει καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις και να κάνει πολλές από τις εγχώριες πελάτισσές του να ξετρελαθούν με τα έντονα χρώματα και ιδιαίτερα σχέδιά του. Ποιό από όλα όμως είναι το δικό του αγαπημένο;
«Είναι δύσκολη ερώτηση αλλά αν πρέπει να διαλέξω θα σου πω πως κάθε φορά που τα κοιτάω πέφτει το μάτι μου επάνω στο σχέδιο με το πουά. Αγαπώ πολύ όμως και τις πλατφόρμες αφού τα παπούτσια που έχουν όγκο θεωρώ πως είναι πολύ elegant».
Kαι τι πιο ωραίο από το να σου δίνει ο ίδιος ο δημιουργός στιλιστικά tips για το πώς να φορέσεις σωστά τις κατακόκκινες γόβες σου…
«Mε γκρι παντελόνι frozen με υφή cashmere» , μου απαντάει αμέσως. “Με αυστηρό φόρεμα ή με ένα αυστηρό κοστούμι γκρι, πολύ στενό, φαντάσου cigerrette γραμμή και το κόκκινο το παπούτσι από κάτω. Ή ακόμη πιο extreme, το color blocking που είναι απόλυτα επίκαιρο με ένα υπερ φούξια outfit και τα κόκκινα παπούτσια να δημιουργούν αντίθεση».
Tα παπούτσια κυκλοφορούν από τον Σεπτέμβριο στην αγορά και τα τακούνια ‘σώμα’ έχουν γίνει sold out σε πολλά μαγαζιά και πρέπει να μοιραστώ μαζί σου πως δεν κάνουν repeat. Που σημαίνει πως όσες τα απέκτησαν – that’s it- είναι τυχερές και το μοντέλο δεν επαναλαμβάνεται!
Στην Αθήνα μπορείς να βρεις τις γόβες του Dukas στις boutique First στη Κηφισιά/ Γλυφάδα, στο Eleins στον Πειραιά και Baton Premier στο Κολωνάκι. Για να βρεις τις υπόλοιπες διευθύνσεις στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό κάνε κλικ εδώ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ