Η Τόνια Φουσέκη, η γυναίκα πίσω απ’ το ΑΧDW (Athens Xclusive Designers Week) αποκαλύπτεται στο Tlife. Μιλάει για τη μόδα στην Ελλάδα, τα μελλοντικά της βήματα και φυσικά για το ΑΧDW!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
1. Πως αποφάσισες να δημιουργήσεις την AXDW; Και γιατί;
Ήταν μια απόφαση που προέκυψε από την αγάπη μου για τη μόδα και τo όραμα να αποκτήσει η Ελληνική μόδα μια καλύτερη θέση στο διεθνή χώρο. Πιστεύω ότι οι Έλληνες σχεδιαστές αξίζουν να έχουν την ευκαιρία να παρουσιάζουν τη δουλειά τους σε μια διοργάνωση διεθνών προδιαγραφών που τους προσφέρει μια «πλατφόρμα» για να αναδειχθούν και να επεκτείνουν τα δίκτυα συνεργασίων τους εντός και εκτός των Ελληνικών συνόρων. Έτσι ξεκίνησε η AXDW με σκοπό να καλύψει αυτό που έλειπε από την, κατά τα άλλα πλούσια σε σχεδιαστές και σε έμπνευση, Ελληνική βιομηχανία της μόδας : μια διεθνή εβδομάδα μόδας που θα καθιέρωνε την Αθήνα σε προορισμό και μητρόπολη μόδας και θα ανταποκρινόταν στα διεθνή standards, συμβάλλοντας στην εξωστρέφεια της Ελληνικής μόδας.
2. Έχεις προσωπική σχέση με τη μόδα;
Έχω μια ενδιαφέρουσα πορεία στο χώρο της μόδας. Παράλληλα με τις σπουδές μου, εργάστηκα ως μοντέλο αποκτώντας την πρώτη μου επαφή με τη μόδα. Στη συνέχεια συνεργάστηκα με διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές σε ένθετα μόδας, όπου πέρασα σταδιακά από όλες τις θέσεις εργασίας: απ΄την παρουσίαση μπροστά απ΄τις κάμερες μέχρι την επιμέλεια και την παραγωγή έως το εμπορικό κλείσιμο των συμφωνιών για να προβληθούν οι εταιρίες στην τηλεόραση. Στη συνέχεια δούλεψα με πολλές εταιρίες από τον χώρο της ένδυσης, από την πλευρά του marketing και της διαφήμισης. Στην πορεία, όταν αποφάσισα να διοργανώσω τη διεθνή εβδομάδα μόδας, απέκτησα μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τον κλάδο: μελέτησα την επιχειρηματική του πλευρά, τις δυνατότητες του εντός και εκτός συνόρων και τον τρόπο παρουσίασης του στις διεθνείς εβδομάδες μόδας. Φυσικά, ως γυναίκα, παρακολουθώ τις τάσεις της μόδας και επιλέγω να ενσωματώνω στο προσωπικό μου στυλ αυτές που μου ταιριάζουν.
3. Ποια είναι η θέση της μόδας στην Ελλάδα πιστεύεις;
Η μόδα είναι ένας κλάδος βιομηχανίας, ο οποίος μπορεί να καταστεί ιδιαίτερα κερδοφόρος για την εθνική οικονομία, αρκεί να αξιοποιηθεί σωστά και να υποστηριχθεί και κρατικά. Μόδα δεν είναι μόνο τα περιοδικά και οι επιδείξεις, είναι μια ολόκληρη αλυσίδα: οι προμηθευτές των πρώτων υλών, οι σχεδιαστές, οι κατασκευαστές, οι λιανέμποροι αποτελούν τους κρίκους μιας εφοδιαστικής αλυσίδας που πρέπει να λειτουργήσει συνεργατικά και συντονισμένα για να μπορέσει η Ελληνική μόδα να ανταποκριθεί στις περιστάσεις των καιρών και της σύγχρονης οικονομίας. Αν και η μόδα δεν έχει εθνικότητα, καθώς είναι κάτι οικουμενικό με διαφοροποιήσεις κουλτούρας ανά χώρα, η μόδα στην Ελλάδα έχει πολλούς άξιους εκπροσώπους που αξίζουν την προβολή της δουλειάς τους εντός και εκτός συνόρων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
4. Πόσο έχει βοηθήσει η AXDW τους Έλληνες σχεδιαστές; Τι ευκαιρίες τους παρέχει;
Η Athens Xclusive Designers Week είναι μια πλατφόρμα που προβάλλει τους Έλληνες σχεδιαστές εντός και εκτός συνόρων, στοχεύοντας στην εξωστρέφεια της Έλληνικής Μόδας. Στόχος της “Athens Xclusive Designers Week” είναι να προσδώσει στην Ελληνική Μόδα και τους Έλληνες σχεδιαστές την αναγνώριση που τους αξίζει, προσφέροντας τις ευκαιρίες και τα εφόδια να προβάλλουν τις δημιουργίες τους τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων, στο παγκόσμιο fashion business. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός δικτύου τρεχουσών συνεργασιών με αντίστοιχες διοργανώσεις (Εβδομάδων Μόδας) παγκοσμίως με σκοπό την προώθηση των Ελλήνων σχεδιαστών στο εξωτερικό. Μέχρι στιγμής, έχουμε καταφέρει να εξασφαλίσουμε τη συμμετοχή Ελλήνων σχεδιαστών σε διεθνείς εβδομάδες μόδας στην Νέα Υόρκη, στην Γερμανία, στην Ρωσία, στο Μονακό, στην Σκωτία, στην Κύπρο κ.α.
Ταυτόχρονα, η συμμετοχή ξένων οίκων και σχεδιαστών καθώς και Ελλήνων με διεθνή παρουσία, δίνει την ευκαιρία για περισσότερη όσμωση και μεταφορά εμπειριών στους εχγώριους δημιουργούς προς την ίδια κατεύθυνση: αυτή της εξωστρέφειας. Και όσο πιο δύσκολη γίνεται η Ελληνική οικονομική πραγματικότητα, τόσο πιο σίγουρη νιώθω για αυτούς τους σκοπούς της AXDW και την αναγκαιότητα να συνεχίζω να τους υποστηρίζω με ακόμα περισσότερο πάθος.
Η εξωστρέφεια της Ελληνικής μόδας είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από την ίδρυση της διοργάνωσης και αντανακλάται σε διάφορες ενέργειες. Μεταξύ άλλων, μερικές από τις ενέργειες αυτές είναι η προβολή της Ελληνικής μόδας στα Διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, η εξασφάλιση της παρουσίας ξένων buyers, η συνάψη συνεργασιών με διεθνείς οργανισμούς και φορείς στον κλάδο της μόδας.
Επίσης με την στήριξη και επίσημων κρατικών φορέων όπως αυτή του ΟΠΕ – Οργανισμός Προώθησης Εξαγωγικού Εμπορίου, έχουμε ξεκινήσει μια σημαντική προσπάθεια για την προβολή και προώθηση Ελλήνων σχεδιαστών στο εξωτερικό μέσα από ενέργειες όπως η συμμετοχή σε ένα νέο παγκόσμιο Fashion Week», που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στο Πάρισι αλλά και η συμμετοχή Ελλήνων σχεδιαστών σε διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, όπως η CPM στη Ρωσία.
Είναι σημαντικό ότι οι Έλληνες σχεδιαστές έχουν βρει στην AXDW έναν έμπιστο συνεργάτη που τους δίνει το βήμα για να δείξουν τη δουλειά τους υπό την σκέπη μιας διεθνούς διοργάνωσης με ένα ευρύ δίκτυο συνεργασίων στον κλάδο της μόδας.
Επίσης, στο πλαίσιο της διοργάνωσης, έχουμε υλοποιήσει με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή ημερίδες με αντικείμενο τον κλάδο της μόδας και συμμετοχές από εκπροσώπους της Πολιτείας και σχετικών φορέων, σχεδιαστές, επιτυχημένους brand makers, παραγωγούς μόδας, λιανέμπορους, κ.ο.κ.
Επιπλέον, είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αναδειχθεί αρκετοί νέοι Έλληνες σχεδιαστές με ιδιαίτερο ταλέντο και αυτό αποδεικνύεται από την πορεία τους μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα και είμαστε ευτυχείς που έχουμε συνδράμει σε αυτή την εξέλιξη της Ελληνικής σχεδιαστικής σκηνής. Ως διοργάνωση, μέσα από την πλατφόρμα του διαγωνισμού “New Designers Awards”, έχουμε δώσει την ευκαιρία σε πολλούς νέους σχεδιαστές να προβάλουν την δουλειά τους, να διεκδικήσουν μια θέση στο στερέωμα της σχεδιαστικής σκηνής και να επιβραβευθούν για το ταλέντο τους με σημαντικά έπαθλα.
5. Εσύ προτιμάς στην προσωπική σου ζωή τους Έλληνες σχεδιαστές;
Φυσικά είναι προτεραιότητα στις επιλογές μου οι Έλληνες σχεδιαστές.
6. Τι σου αρέσει να ψωνίζεις κυρίως;
Παπούτσια και έξυπνα αξεσουάρ!
7. Πόσος κόσμος έχει περάσει από το AXDW; Ποια είναι η ανταπόκριση; Έχεις κάποια στοιχεία να μοιραστείς μαζί μας;
Κάθε σεζόν περνάνε από 20.000-25.000 επισκέπτες κατά τη διάρκεια των ημερών διεξαγωγής της διοργάνωσης. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που έχουμε τόσο μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό που ακολουθεί τη μόδα αλλά και τον επιχειρηματικό χώρο της μόδας αλλά και τα μέσα ενημέρωσης. Κάθε σεζόν έχουμε ανοδική πορεία, γεγονός που μας δίνει δύναμη και αισιοδοξία, ιδιαίτερα στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.
8. Οι νέοι άνθρωποι διψάνε για μόδα; Ποιο πιστεύεις πως είναι το μυστικό επιτυχίας του AXDW;
Είναι σίγουρα ενθαρρυντικό ότι το βασικό κοινό της διοργάνωσης είναι ένα δυναμικό νεανικό κοινό που επισκέπτεται τη διοργάνωση και γιορτάζει τη μόδα κάθε σεζόν. Επιπλέον οι συμμετοχές στα Βραβεία των Νέων Σχεδιαστών/New Designers Awards κάθε φορά είναι όλο και περισσότερες! Δεν ξέρω αν το μυστικό της επιτυχίας είναι η αγάπη για την Ελληνική μόδα, η προσήλωση και αφοσίωση στους στόχους που θέσαμε από την αρχή για την προώθηση και την εξωστρέφειά της, η σκληρή δουλειά, η συνεχής ενημέρωση σε ό,τι αφορά τη βιομηχανία της μόδας, η ανανέωση. Πάντως σίγουρα αυτά είναι τα κύρια «υλικά» με τα οποία έχουμε πραγματοποιήσει τις ήδη 13 επιτυχημένες διοργανώσεις και πιστεύουμε σε ακόμα περισσότερες.
9. Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;
Ένας από τους βασικούς μου στόχους είναι να μεγιστοποιήσω τις δυνατότητες της AXDW και τις διεθνείς συνεργασίες της για να δοθούν ακόμα μεγαλύτερες ευκαιρίες προβολής και επιχειρηματικών συνεργασιών της Ελληνικής Μόδας και των συντελεστών της στο εξωτερικό και σε περισσότερο στοχευμένες αγορές.
Επίσης, μία από τις κατακτήσεις της AXDW, ο θεσμός πλέον των New Designers Awards, θα συνεχίσει να εξελίσσεται συνεχώς και να αποκτάει όλο και περισσότερο ένα περισσότερο διεθνές προφίλ. Πιστεύω πολύ στους νέους ανθρώπους, στο πάθος τους και το ταλέντο τους και θέλω να συμβάλω όσο περισσότερο μπορώ στην εξέλιξη, ανέλιξη, αναγνώριση και καταξίωση τους.
10. Τι ονειρεύεσαι για την AXDW;
Να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της για πολλά χρόνια ακόμα, να αποτελεί το φορέα που συνδέει όλο και περισσότερο τους συντελεστές και παράγοντες της Ελληνικής Μόδας, να συνεχίσει να αυξάνει τη διεθνή αναγνώρισή της σε χώρες και αγορές στόχους, να συνεισφέρει στην συνειδητοποίηση της ανάγκης της αρωγής της Πολιτείας στον ευρύτερο κλάδο και γενικότερα να αποτελεί την κύρια αναφορά για αυτό που λέμε «εξωστρέφεια της Ελληνικής Μόδας».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ