Μιλώντας με τον Βρεττό Βρεττάκο απορώ πως καταφέρνει κανείς να χωρέσει τόσα πράγματα σε 31 χρόνια. Μοιράζει τη ζωή του ανάμεσα στον Άλιμο και στο Bayswater, έχει σπουδάσει στη Νέα Υόρκη, στο Λονδίνο, στη Ρώμη και στην Αθήνα ενώ συνεργάζεται με καταστήματα στην Ιταλία, την Ελλάδα και την Ιαπωνία.
Είναι παθιασμένος με τη μόδα και τη μουσική ενώ για χρόνια επιμελούνταν την εικόνα για ροκ μπάντες. Είναι φίλος και επιμελείται το ντύσιμο επώνυμων ελληνίδων -όπως η Μαριάνα Λάτση και η Δέσποινα Βανδή.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Απο που αντλεί την έμπνευσή του και τι έχει να σχολιάσει για το ντύσιμο των γυναικών στην Ελλάδα;
Ποιες ήταν οι πηγές έμπνευσής σου για την κολεξιόν σου s/s 10;
Είναι η φιλοσοφία του «power dressing». Έντονη έμφαση στη γυναικεία σιλουέτα, μεταλλικές λάμψεις, ελαστικά μεταξωτά υφάσματα, κρυστάλλινες λεπτομέρειες, γεωμετρία, έντονοι ώμοι, μέση corset, layers μεταξωτών υφασμάτων, έντονο μαύρο, metallic blue, πετρόλ και crystal golden shadow.
Σχεδιάζοντας τις επόμενες κολεξιόν σου αναγκάστηκες σε συμβιβασμούς ή περικοπές λόγω της οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η Ελλάδα;
Σαφέστατα. Γνωρίζοντας την κοινωνική και οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα μου, προσπαθώ να διατηρήσω τις ισορροπίες μεταξύ δημιουργίας και εμπορικότητας, σε καμιά περίπτωση όμως δεν κάνω συμβιβασμούς στην κατασκευή και την πρώτη ύλη των ρούχων μου. Προτιμώ να είναι το συνολικό κέρδος πιο χαμηλό για την επιχείρησή μου, αλλά δεν κάνω περικοπές στην ποιότητα. Νομίζω ότι η οικονομική κρίση κάνει τον κόσμο πιο επιλεκτικό, πιο δύσκολο, πιο καχύποπτο. Η επιλογή ενός καλοφτιαγμένου προσεγμένου ρούχου είναι στην εποχή μας μια μικρή επένδυση. Το ρούχο πλέον είναι μια μορφή πολυτέλειας, δεύτερης ή τρίτης επιλογής για τον κόσμο.
Πως προδιαγράφεται το μέλλον της μόδας μετά την οικονομική κρίση τόσο στην Ελλάδα όσο κι εκτός συνόρων;
Οι δημιουργοί μόδας θα συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους, με τις υπάρχουσες δυσκολίες και κάτω από τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, όπως σε όλους τους κλάδους, σε όλα τα επαγγέλματα έτσι και στον χώρο της μόδας θα υπάρξουν απώλειες. Θα υπάρξει μια κάμψη, όπως και υπάρχει. Πρέπει να συμβιβαστούμε. Η οικονομική κρίση καθορίζει και δίνει ένα δυνατό πλήγμα στη μόδα και το εμπόριο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σαφέστατα σε μία μικρότερη χώρα, με ένα πιο μικρό αγοραστικό κοινό και λίγα σημεία πώλησης η κρίση φαντάζει και είναι πιο έντονη, πιο επίπονη από ότι στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Στα μεγάλα κέντρα μόδας όπως Λονδίνο, Παρίσι, Μιλάνο, υπάρχουν ισχυροί κρατικοί μηχανισμοί, δραστικά μέτρα τα οποία έχουν εφαρμοστεί τα δύο τελευταία χρόνια κι έχουν κοντρολάρει την οικονομική καταστροφή. Έτσι έχουν σωθεί κολοσσοί της μόδας.
Παρόλα αυτά οι απώλειες είναι μεγάλες. Η κοινή άποψη και γνώμη των μεγαλυτέρων οικονομικών συμβούλων που βρίσκονται πίσω από τις μεγάλες φίρμες είναι «συμβιβασμός στην μόδα, εμπορικότητα και όχι μαζική αντιγραφή και κλωνοποίηση μιας και μόνο φόρμας ή σιλουέτας. Κρατήστε την μοναδικότητα και τη δημιουργικότητα, καθορίστε την ποιότητα της δουλειάς σας, κρίση είναι θα περάσει».
Ποιο είναι κατά τη γνώμη σου το κυριότερο λάθος που κάνουν οι γυναίκες στο ντύσιμο τους;
Η υπερβολή στη συνολική εικόνα, πολλά αξεσουάρ, πολύ έντονο μακιγιάζ, έντονα κοσμήματα και μια σύγχυση στο χρόνο, τον τόπο και τη χρήση επιλογής του ρούχου. Πρέπει να υπάρχει μια σύνεση στο τι φοράμε και γιατί. Τι φοράμε για έναν καφέ χαλαρά με φίλους και τι θα φορέσουμε σε ένα επαγγελματικό ραντεβού ή μια σημαντική επίσημη βραδιά, και όχι πλέον το τζιν για όλες τις εμφανίσεις.
Τι πρέπει να προσέχει μια γυναίκα για να είναι σέξι κι όχι πρόστυχη;
Περισσότερη προσωπικότητα και όχι προσποίηση της επιτηδευμένης εικόνας. Το ρούχο δεν καθορίζει την τελική εικόνα, απλά υποστηρίζει ή καμουφλάρει. Η γυναικεία θηλυκότητα μπορεί να είναι πληθωρική λόγο έντονης φιλαρέσκειας ή έντονου ταμπεραμέντου. Η υπερβολή κάνει το σέξι πρόστυχο.
Εν μέσω κρίσης οι γυναίκες αρκούνται σε Investment Buys; Σε ποια κομμάτια θα συμβούλευες μια πελάτισσά σου να επενδύσει για το φετινό καλοκαίρι;
Η ιδανική επιλογή διαχρονικών ρούχων και αξεσουάρ τα οποία θα μπορούσαν να φορεθούν κάθε καλοκαιρινή σεζόν. Ένα μαύρο brazilian μπικίνι, ένα μαύρο hot eighties παρεό, ολόσωμο μαγιό με έντονα κοψίματα στους γοφούς, μακριά καφτάνια, σανδάλια κεντητά ή σκέτα από το μοναστηράκι στο χρώμα του δέρματος. Ένα λινό λευκό φόρεμα με έναν ώμο, δυο τρία παρεό, μαντίλες για τα μαλλιά, γυαλιά τύπου Τζάκυ Ωνάση, δύο μεγάλες ψάθινες πλεκτές τσάντες και πολύ θετική ενέργεια με αντηλιακό υψηλού δείκτη προστασίας.
Αν έπρεπε να γεμίσεις την weekend bag μιας πελάτισσας σου για ένα σαββατοκύριακο στο Αιγαίο, τι θα έβαζες μέσα;
Ένα μαγιό, ένα απλό καφτάνι φόρεμα, 1 ζευγάρι sandals Grecian, wet look hair, μεγάλα γυαλιά ηλίου και απαλό bronze make up.
Ντύνετε γυναίκες όπως η Δέσποινα Βανδή και η Μαριάνα Λάτση. Ποια πιστεύεις ότι είναι τα στοιχεία της δουλειάς σου που εκτιμούν;
Νομίζω ότι είναι η μοναδικότητα, η καλή κατασκευή στην υλοποίηση και η ποιότητα των υλικών. Επίσης, η αποκλειστικότητα μέσω της κατοχύρωσης μιας δημιουργίας, η επικοινωνιακή σχέση και η προσπάθειά μου να προσεγγίσω κάθε φορά την κάθε γυναίκα ως μια μοναδική ξεχωριστή οντότητα, χαρίζοντάς της την ικανοποίηση ότι είναι μοναδική. Επίσης η προσπάθειά μου, πάντα με σεβασμό να καλύπτω τις προσδοκίες της και την χρησιμότητα ή την περίσταση που μου ζητάει να δημιουργήσω για εκείνη κάποιο ρούχο.
Θα μπορούσες να φανταστείς τον εαυτό σου σε ρόλο κριτή σε κάποιο reality σχετικό με τη μόδα;
Κατηγορηματικά όχι, είμαι απόλυτος προς αυτή την σκέψη. Σέβομαι την απόφαση νέων ανθρώπων σαν εμένα να θέλουν την αναγνωρισιμότητα και την ανάγκη να προβάλλουν τη δουλειά τους ή τον εαυτό τους για να μπορέσουν να έχουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής όσον αφορά στην οικονομική κατοχύρωση. Και μόνο με τη σκέψη ότι νέοι άνθρωποι επιλέγουν να διεκδικήσουν τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους σε ένα reality game, δεν θα μπορούσα να διαχειριστώ μια τέτοια κατάσταση. Ποιος θα είμαι εγώ που αντιμετωπίζοντας μια επαγγελματική πρόταση να γίνω μέλος μιας κριτικής επιτροπής θα έπρεπε να κρίνω νέους ανθρώπους οι οποίοι κυνηγούν το όνειρό τους και επιδιώκουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής; Ανεξαρτήτως επιλογής θεωρώ ότι ο όρος «reality» εφαρμόζεται και εξελίσσεται στην καθημερινότητα μας, σε πραγματικές διαστάσεις και με πιο αυστηρούς όρους, και δεν αναλώνεται σε μια τηλεοπτική fiesta των δύο μηνών.