Οι περισσότεροι από εμάς συμφωνούμε πως οι σχέσεις γίνονται όλο και πιο δύσκολες, πόσο μάλλον το να γνωρίσεις «κάτι καινούριο», και ιδανικά «έξω από το κύκλο σου». Τελευταία, παρατηρώ και ακούω πολύ συχνά, τόσο από άντρες όσο και από γυναίκες, πως κατέφυγαν σε dating apps (κάθε φορά μαθαίνω και ένα καινούριο) και πόσο εθιστικό και ταυτόχρονα ενδιαφέρον είναι. Και αυτό, σε σημείο που ακόμα και στις εξόδους τους βρίσκονται καρφωμένοι στις οθόνες τους smartphone τους περιμένοντας απάντηση από από τον εκάστοτε ενδιαφερόμενο.
Αρχικά τίποτα από τα παραπάνω δεν ακούγεται ανησυχητικό. Κάποιοι προσπαθούν μάλιστα να δικαιολογήσουν τη καινούρια τους συνήθεια που έγινε λατρεία λέγοντας πως το κάνουν πιο πολύ για να δικτυωθούν κοινωνικά και επαγγελματικά, παρά για την ερωτική τους ζωή. Τα κίνητρα του καθενός ποικίλουν και οι μεγάλες εταιρείες που βρίσκονται πίσω από αυτά τα apps εφεύρουν όλο και περισσότερους τρόπους να ανταπεξέλθουν στις προσδοκίες του καθενός. Ωστόσο, αυτό που πιθανόν δεν έχουμε παρατηρήσει είναι πόσο χρόνο καταναλώνουμε μετά το πρώτο download. Η απάντηση βρίσκεται σε μια πρόσφατη έρευνα η οποία δείχνει πως το 90% των ατόμων που δεν βρίσκονται σε σχέση νιώθουν εθισμένοι στις συγκεκριμένες εφαρμογές, ενώ το 70% των χρηστών πιστεύουν πως αυτή η συνήθεια βλάπτει τη ψυχική τους υγεία.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μάλιστα, δεν είναι καθόλου τυχαίο πως τον Φεβρουάριο του 2024 στο San Francisco, έξι ενάγοντες κατέθεσαν μήνυση κατά της Match Group- ιδιοκτήτη του Tinder και του Hinge- χαρακτηρίζοντάς τα ως «ψυχαναγκαστικά» και «επικίνδυνα για τους χρήστες». Και ενώ το σλόγαν του Hinge είναι «κατασκευάστηκε για να το σβήνεις», η πραγματικότητα είναι πως αν και αυτό είναι εν μέρη αλήθεια, οι περισσότεροι το ξανά κατεβάζουν καθώς είναι πλέον η τοξική τους συνήθεια. Άλλες θεωρίες λένε πως το μυστικό βρίσκεται τόσο στον σχεδιασμό των εφαρμογών – ο οποίος βασίζεται στο gaming- όσο και στον αλγόριθμο που έχει τι δυνατότητα να προβλέπει τι τραβάει το ενδιαφέρον του χρήστη. Έτσι, ενώ όλες αυτές οι εφαρμογές είναι καταρχήν δωρεάν, όσο πιο πολύ εθίζεσαι τόσο μπαίνεις στη διαδικασία να ‘ξεκλειδώσεις’ και άλλες επιλογές με αποτέλεσμα να πρέπει να πληρώσεις.
Σκέψου λοιπόν, πόσο χρόνο περνάς κάνοντας ‘swipe’ και πόσο χρήματα έχουν εξαφανιστεί από το λογαριασμό σου χωρίς καν να το θυμάσαι. Αν ταυτίζεσαι με αυτά που μόλις διάβασες, τότε ίσως να ήρθε η ώρα να ξανασκεφτείς τις εικονικές επιλογές σου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ