Λόγω επαγγέλματος, οι περισσότερες από εμάς, καλούμαστε να συναναστραφούμε, να συνεργαστούμε με άτομα που δεν είναι της επιλογής μας. Να συνυπάρξουμε στον ίδιο χώρο με διαφορετικούς χαρακτήρες, διαφορετικές προσωπικότητες. Οι συνάδελφοι δεν είναι σας τους φίλους, τους οποίους έχουμε διαλέξει. Μερικές φορές όμως μπορούν να γίνουν πραγματικοί φίλοι. Κάποιες άλλες μπορούν απλά να δημιουργούν πρόβλημα.
Είναι σημαντικό να διατηρείς καλές σχέσεις στον επαγγελματικό σου χώρο μιας και περνάς εκεί αρκετές ώρες της ζωής σου.
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΙΣ ΔΥΣΑΡΜΟΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η ψυχολόγος Ντόρα Μίνου σου δείχνει το δρόμο που οδηγεί σε ένα ευχάριστο επαγγελματικό περιβάλλον….
-Συνεργασία & επαγγελματισμός
Ομαδικό πνεύμα. Είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε να συνεργαζόμαστε και να φερόμαστε ως επαγγελματίες με όλα τα μέλη της ομάδας είτε αυτά είναι υφιστάμενοι είτε προϊστάμενοι. Έτσι, θα δημιουργηθεί ένα κλίμα συναλλαγής και θα υπάρχει καταμερισμός των ευθυνών.
-Σεβασμός
Για να συνυπάρξεις αρμονικά στον επαγγελματικό χώρο οι σχέσεις σου με τους συναδέλφους πρέπει να βασίζονται στον σεβασμό και στην εκτίμηση. Μόνον έτσι θα μπορέσεις να συνεργαστείς χωρίς προβλήματα.
-Τα όριά σου
Βάλε όρια. Έχουμε ξαναπεί για τη μεγάλη σημασία των ορίων στις προσωπικές σχέσεις. Το ίδιο σημαντικά είναι και στον επαγγελματικό τομέα. Προσπάθησε λοιπόν να θέσεις τα όριά σου τόσο απέναντι στα καθήκοντά σου (με βάση τη θέση σου) όσο και απέναντι στη σχέση με τους συναδέλφους σου. Έτσι, θα αποφύγεις τις παρεξηγήσεις.
– Άκου
Μην βγάζεις εύκολα συμπεράσματα. Είναι πολύ σημαντικό να ακούς προσεκτικά τον συνομιλητή σου. Με αυτόν τον τρόπο του δείχνεις ότι τον αντιμετωπίζεις με σεβασμό, του δείχνεις ότι έχεις τη διάθεση να τον κατανοήσεις και ταυτόχρονα στέλνεις το μήνυμα πως είσαι ανοιχτή στο να βρείτε μια λύση ακόμα κι αν δεν συμφωνείς με όσα λέει. Δηλώνεις καλή πρόθεση και διάθεση συνεργασίας.
-Δείξε τι νιώθεις
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μίλησε με ειλικρίνεια, δήλωσε τα αισθήματά σου, πες πως νιώθεις επιχειρηματολογώντας με πραγματικά γεγονότα. Απέφυγε να ερμηνεύεις, να χαρακτηρίζεις, να σχολιάζεις, να κατηγορείς, να κριτικάρεις τον άλλον. Δεν θα βγει κάπου. Μόνο πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσει και δυσφορία.
-Κατανόηση
Φρόντισε να σιγουρευτείς ότι έχεις καταλάβει αυτό που λέει ο συνομιλητής σου. Αν όχι, ζήτησε διευκρινίσεις. Μόνον έτσι θα αναγνωρίσεις τους φόβους του, τα άγχη του, τις ανησυχίες του. Θα τον κατανοήσεις και θα αποφευχθούν οι παρεξηγήσεις. Μπορεί να μην συμφωνείς με τις σκέψεις και τα αισθήματά του, αυτό όμως θα δημιουργήσει ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ σας και κατ’ επέκταση θα οδηγήσει στη λύση του προβλήματος.
-Αναγνώρισε το λάθος σου
Αν έκανες λάθος, παραδέξου το, δεν είναι κακό. Κανείς δεν είναι τέλειος. Όλοι κάνουν λάθη. Κι αυτό σίγουρα θα έχει καταλυτική επίδραση στις συναδελφικές σχέσεις.
-Άλλο τα προσωπικά, άλλο τα επαγγελματικά
Αυτά τα δύο είναι διαφορετικά μεταξύ τους και φρόντισε να μην τα μπερδεύεις. Η προσωπική σου άποψη για κάποιον καλό είναι να μην επηρεάζει τη συνεργασία. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Το να μην συμπαθείς κάποιον προσωπικά, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να είναι ένας σωστός επαγγελματίας με τον οποίο έχεις μια σωστή συνεργασία.
-Χιούμορ
Ένα πραγματικό όπλο στη διάθεση του ανθρώπου. Πολλές φορές το χιούμορ βοηθάει στο να χαλαρώσει, να αποφορτιστεί η ατμόσφαιρα και να λυθούν ευκολότερα και γρηγορότερα τα προβλήματα. Προσοχή στο μέτρο! Χιούμορ δεν σημαίνει διακωμωδούμε απόλυτα το γεγονός.
Μην Ξεχνάς…
“Οι αντιπαραθέσεις και οι συγκρούσεις δεν λύνονται εύκολα και με μία μόνο αλληλεπίδραση. Είναι σημαντικό να υπάρξουν οι επαναπροσεγγίσεις και οι επανατοποθετήσεις με συζήτηση σε διάφορα επίπεδα. Πολλές φορές παρατηρούμε ότι αρχικά το πρόβλημα δεν λύνεται ή λύνεται εν μέρη. Η καλοπροαίρετη διάθεση και η συνεχής προσπάθεια σταδιακά θα οδηγήσουν στη λύση” σημειώνει η ψυχολόγος Ντόρα Μίνου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ